ORGNR: 769626-4220

Föreningen håller till i Borås Kommun. Föreningen har skapats av intresset att få höghastighetsbredband i området kring Kråkered, Transås, Flymader, Sjöhaga, Granbäcken, Stuvered, Kakås, Rudorna, Bråten, Hårsåsen, Ramna, Berget, Lökared, Kovra, Nordlid och Björnåsa.

Syfte

Föreningen har som syfte att möjliggöra tillgång till bredband för privata och komersiella fastigheter där föreningen verkar. Projektet drivs framåt med stöd av Europeiska jordbruksfonden för landsbygdsutveckling, Borås Kommun och VG Region. Med detta nät följer funktioner såsom TV, Bredband och Telefoni till varje hushåll som väljer att ansluta.

Mål

Föreningen skall leverera ett fibernät som ger fastigheter i verksamhetsområdet tillgång till

• Tv-kanaler, som finns idag. Lokala TV-kanaler och nya som kommer med ny teknik, HDTV, 3D mm.
  • IP telefon och driftsäker telefoni.
  • Internet med en hastighet 100/10 Mbit/s och i praktiken obegränsad utbyggbar hastighet, oberoende av avstånd och antal uppkopplade enheter.
  • Nya tjänster, som handlar om säkerhet, hemsjukvård, distansutbildning, distansmöten mm.