Om du får problem med någon tjänst i Kråkereds fibernät såsom internet, TV eller telefoni ska du i första hand kontakta den tjänsteleverantör du har tecknat avtal med.
Felanmälningar ska göras direkt till tjänsteleverantören som tillsammans med kunden (föreningsmedlemmen) försöker hjälpa till reda ut problemet via telefonsupporten.
Om tjänsteleverantören konstaterar att problemet beror på något problem i Nätkraft/SplitVisions nät eller utrustning övergår felsökning av nätet till Nätkraft/SplitVisions support team. Om Nätkraft/SplitVision i sin tur konstaterar att det är ett fel i Kråkered fibers lokala nät kontaktas ansvariga i styrelsen för vidare åtgärder.
Om tjänsteoperatören eller Nätkraft/SplitVision kommer fram till att det är ett problem som kräver besök av tekniker lokalt på plats hos kunden (föreningsmedlemmen) kan det tillkomma kostnader som faktureras kunden beroende på om det är ett fel eller problem som är direkt relaterat till kundens felaktiga handhavande.
Här nedan hittar du kontaktuppgifter till de tjänsteleverantörer som finns på Nätkraft/SplitVisions portal för valbara tjänsteleverantörer.
Klicka här för att komma vidare till översikten för felanmälan respektive tjänsteleverantör.
Ring sedan till din tjänsteleverantörs supportnummer.