Rapport från föreningsstämman 23 april 2026

Tisdag 23 april hölls föreningsstämman, med 11 medlemmar närvarande.

Resultat- och balansräkning för 2025 presenterades/fastställdes och styrelsen beviljades ansvarsfrihet för 2025.

Byanätsavgifter

  • Oförändrade från f.g. år.

Medlemsavgift

  • Oförändrad med 100:- per medlem och år.

Styrelsen

 I styrelsen kvarstår på ett år Per Olof Eriksson, Per Hillerström, Ingvar Johansson.

Håkan Eriksson, Andrea Forsberg och Linus Sääf omvaldes på två år

Till suppleanter på ett år omvaldes Anders Engberg och Björn Hidfors.

Revisor är Monika Ekdahl med Håkan Blixt som suppleant, båda omvaldes på ett år.

Till valberedning inför nästa års föreningsstämma omvaldes Per Olof Larsson, Sven Olof Salomonsson nyvaldes och styrelsen kommer att utse en sammankallande.

Efter föreningsstämman konstituerades styrelsen under ett år till nästa ordinarie föreningsstämma med Håkan Eriksson som ordförande, Ingvar Johansson som vice ordförande/förenings-/admin.ansvarig, Andrea Forsberg som protokollssekreterare/utbet.kassör

och Per Olof Eriksson som teknik/drift/underhållsansvarig av vårt nät.

Fiberekonomi fortsätter med redovisning/bokföring, fakturering och som deklarationsombud.

Varje medlem ansvarar själv för uppdatering på Fiberekonomis portal av egen adress/epostadress och fakturaval (autogiro, e-faktura, epostfaktura eller brevfaktura /då tillkommer faktureringsavgift/ vi ser helst att man väljer autogiro.

Förslag till styrelsens arbetsordning och förvaltningsplan fastställdes.

Varje medlem väljer själv tjänster på Nätkrafts tjänstportal (se vidare på hemsidan).